

Το σχολείο μας αναγνωρίζοντας τον θεμελιώδη ρόλο της οικογένειας στην επιτυχία και την ευημερία των παιδιών ανακοινώνει με ιδιαίτερη ικανοποίηση την ολοκλήρωση των «Βιωματικών εργαστηρίων για την ενδυνάμωση του γονεϊκού ρόλου», μιας πρωτοβουλίας ευρύτερα γνωστής ως Σχολή Γονέων. Η δράση αυτή καταδεικνύει την ολιστική προσέγγιση του σχολείου το οποίο επεκτείνει την υποστήριξή του πέρα από τους μαθητές, αγκαλιάζοντας την οικογενειακή μονάδα και αναγνωρίζοντας τους γονείς ως βασικούς εταίρους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα πέντε απογευματινά εργαστήρια συντόνισε η ψυχοθεραπεύτρια κ. Φανή Σακκά, από τη Διεύθυνση Υγείας Π.Ε. Τρικάλων, Υπεύθυνη Προγραμμάτων Προαγωγής Υγείας και Ψυχολογικής Υποστήριξης.
Τα εργαστήρια με κεντρικό άξονα το ερώτημα «Πώς λειτουργώ στον γονεϊκό μου ρόλο;» σχεδιάστηκαν με στόχο την ενίσχυση της γονεϊκής ταυτότητας και την υποστήριξη των γονέων στον πολυσύνθετο και διαρκώς μεταβαλλόμενο ρόλο τους. Οι επιμέρους στόχοι περιλάμβαναν την αυτογνωσία και τον αναστοχασμό των γονέων σχετικά με τις δικές τους εμπειρίες και στάσεις, την ενημέρωση για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη και τις ανάγκες των παιδιών ανά ηλικιακή φάση, την κατανόηση των διαφορετικών γονεϊκών προτύπων και του αντίκτυπού τους, την ανάπτυξη επικοινωνιακών και συναισθηματικών δεξιοτήτων (όπως η αποτελεσματική επικοινωνία, η διαχείριση συγκρούσεων, η θέσπιση ορίων και η ενσυναίσθηση), καθώς και τη δικτύωση και την αλληλοϋποστήριξη μέσω της ομαδικής διαδικασίας. Η έμφαση στον βιωματικό χαρακτήρα των εργαστηρίων, όπως επισημαίνεται και στην ανατροφοδότηση των συμμετεχόντων, αποδείχθηκε καταλυτική. Η προσέγγιση αυτή, παρόμοια με εκείνη που υιοθετήθηκε στα μαθητικά εργαστήρια, υποδηλώνει μια συνεπή παιδαγωγική φιλοσοφία εκ μέρους του σχολείου και της κ. Σακκά η οποία προάγει τη μάθηση μέσω της εμπειρίας.
Η επιτυχία της Σχολής Γονέων ενισχύθηκε σημαντικά από τη συνεργασία με τη δασκάλα της Α’ Τάξης κ. Μαρία Αγγελάκη και από την αμέριστη στήριξη και τη διαρκή παρουσία του Διευθυντή του σχολείου. Αυτή η ενεργός συμμετοχή της διεύθυνσης αποτελεί ισχυρό μήνυμα της σημασίας που αποδίδει το σχολείο στη γονεϊκή εμπλοκή και ενισχύει την εμπιστοσύνη των γονέων προς τις σχολικές πρωτοβουλίες.
Η ανατροφοδότηση από τους συμμετέχοντες γονείς υπήρξε εξαιρετικά θετική. Ένας γονέας περιέγραψε το εργαστήρι ως «μια πολύτιμη εμπειρία και μια εξαιρετική πρωτοβουλία», που εμπλούτισε τη «φαρέτρα» του με νέους τρόπους και δεξιότητες για την αντιμετώπιση καθημερινών προκλήσεων. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στον βιωματικό χαρακτήρα, ο οποίος, αν και αρχικά αντιμετωπίστηκε με επιφύλαξη, σταδιακά οδήγησε σε αίσθημα άνεσης, ειλικρίνειας και ουσιαστικής συμμετοχής: «στην αρχή ήμουν επιφυλακτικός, όμως σταδιακά ένιωσα άνετα, ανοιχτός και διαθέσιμος να συμμετέχω ουσιαστικά στην ομάδα». Η διαδρομή αυτή από τον αρχικό δισταγμό στην πλήρη αποδοχή και εκτίμηση, υπογραμμίζει την ικανότητα της συντονίστριας να δημιουργήσει ένα ασφαλές και παραγωγικό περιβάλλον. Οι γονείς εκτίμησαν την ευκαιρία για ανταλλαγή εμπειριών αναγνωρίζοντας ότι «κανείς δεν είναι αλάνθαστος» και καλλιέργησαν δεξιότητες όπως η ενεργητική ακρόαση και η αποτελεσματική διαχείριση συμπεριφορών. Εξίσου σημαντική ήταν η συνειδητοποίηση της αξίας της πρόληψης και η εκφρασμένη επιθυμία για συνέχεια παρόμοιων δράσεων: «Κατάλαβα πόσο σημαντική είναι η πρόληψη… Θα ήθελα να υπάρξει συνέχεια». Η σύνδεση των γνώσεων που αποκτήθηκαν με πραγματικές προκλήσεις, όπως η είσοδος του παιδιού στην εφηβεία, καταδεικνύει την άμεση πρακτική αξία των εργαστηρίων και τη συνέργεια με τους στόχους των μαθητικών προγραμμάτων.
Το σχολείο μας αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει θερμά την κ. Φανή Σακκά για την εξειδικευμένη γνώση και την υποστήριξή της και την κ. Μαρίνα Αγγελάκη για την πολύτιμη συνεργασία της. Είμαστε υπερήφανοι για την προσφορά τέτοιων υποστηρικτικών προγραμμάτων και λαμβάνοντας υπόψη την επιθυμία των γονέων για συνέχεια δεσμευόμαστε να διερευνήσουμε μελλοντικές ευκαιρίες για παρόμοιες δράσεις που ενισχύουν την κοινότητά μας.